Styrkan i en tydlig vision

Postat: 10 mars, 2014 av Martin Alexandersson i Församling, Ledarskap
Etiketter:

Jag har varit i Holy Trinity Brompton i London flera gånger och tänker varje gång jag är där på saker som de är riktigt duktiga på. En utav dem är att tydligt kommunicera sin vision. Jag tror att jag varje gång jag har besökt en gudstjänst så har deras vision sagts: The re-evangelisation of the nations – the transformation of society. Styrkan i en så pass kort men ändå kraftfull vision tror jag inte ska underskattas. Alla som har besökt en gudstjänst där vet vad församlingens vision är och, för att använda Bill Hybels ord om vision, ”en bild av framtiden som skapar passion” så skapar deras vision verklig passion i mitt hjärta.

Församlingen har en ledarskapskonferens varje år och går man in på den hemsidan så står visionen för konferensen direkt: Equipping leaders for the evangelisation of the nations and transformation of society. Det är så tydligt att allt församlingen gör kopplas till, och underordnas, visionen.

Ytterligare en poäng med att jobba utifrån en tydlig vision är att det är enkelt att utvärdera det man gör. Hjälper detta att återevangelisera länderna och förändra samhället? Om inte – hur förändrar vi det för att bättre uppfylla vår vision?

För er som är intresserade av församlingen är deras hemsida: www.htb.org.uk och konferensen: lc14.alpha.org

Den här artikeln finns också på EFKs pionjärblogg där jag är gästbloggare denna vecka.

Lämna en kommentar