Stort genomslag i norska medier om krigen i Gamla testamentet

Postat: 25 juli, 2017 av olofedsinger i Uncategorized

För några veckor sedan kom min bok om krigen i Gamla testamentet ut på norska. Det ska bli mycket spännande att se hur den tas emot av en norsk läsekrets! Redan nu kan jag dock konstatera att den har fått stort genomslag i olika norska medier.

Först hade jag själv en krönika på temat i norska Dagen, som du kan läsa här.

Sedan publicerade NLM:s tidning Utsyn följande intervju.

Och nu i helgen hade den stora kristna tidningen Vårt Land två (!) heluppslag på temat. Den senare artikeln finns att läsa här, men då jag misstänker att de flesta inte tar sig igenom betalväggen lägger jag även ut den i pdf:form:

Krigen i GT Dagen s 1 Krigen i GT Dagen s 2 Krigen i GT Dagen s 3 Krigen i GT Dagen s 4

Kommentera

