Min vän Karen

Postat: 26 maj, 2017 av Martin Alexandersson i Lärjungaskap

Karen bor i Armenien med sin fru och två barn och jag har känt honom, och vi har jobbat tillsammans, i flera år. Hans fru jobbar deltid hos en mobiloperatör och Karen har upplevt en kallelse att jobba med mission i Armeniens muslimska grannländer som ligger väster- och söderut (jag skriver inte ut namnen av säkerhetsskäl och det är därför det inte heller finns någon bild eller något efternamn till Karen). I flera år har han jobbat heltid med detta utifrån sin lokala församling och i UMU:s (Ungdom med uppgifts) nätverk. När vi träffades senast pratade vi om deras ekonomiska situation och det visade sig att Karens enda inkomst är den support som han får från några privatpersoner. Denna uppgår till 120 dollar (knappt 1000:-) per månad och även om Armenien är ett billigt land så är detta ungefär en fjärdedel av en vanlig lön. Därför tänkte jag skriva om hans situation här och kanske någon av er skulle vilja stötta familjen och hans arbete. Jag har en kontakt som gratis kan föra över pengar till USA och där har Karen ett UMU-konto, så det blir inga överföringsavgifter. Är du intresserad av att veta mer eller få Karens nyhetsbrev maila mig på: martin.alexandersson@efs.nu

Kommentera

