40 år gammal – och ett mediaintensivt veckoslut

Postat: 22 maj, 2016 av olofedsinger i Insändare & Debatt, Reflektioner

I dag fyller jag 40 år. Det gör man inte så ofta, så det var väldigt roligt! Särskilt festligt var det i lördags, då jag och min fru hade öppet hus i mina föräldrars villa söder om Uppsala. Där hade vi glädjen att välkomna ett stort antal släktingar, vänner och församlingsmedlemmar. Dyrbart!

Sen råkade det här även bli ett ovanligt mediaintensivt veckoslut. Dels blev jag intervjuad av både Dagen och Upsala Nya Tidning med anledning av min 40-årsdag. Särskilt det senare var roligt, eftersom jag fick möjlighet att dela en hel del även om min kristna tro i artikeln. Jag ber och hoppas att det fick bli till ett vittnesbörd runtom i Uppland!

Men jag lyckades faktiskt även få två andra publiceringar just denna vecka. I torsdags på den amerikanska opinionssajten Stream.org, där jag skrev om Sverige som ett avskräckande exempel i fråga om queer och normkritisk pedagogik. Och så i dag på Nyheter24, där jag skrev om bristerna i den svenska sex- och samlevnadsundervisningen.

Här på EfterKristus brukar jag inte lägga ut alla de artiklar som jag skriver i min roll som talesperson för NfS (Nätverket för samlevnad och sexualitet). Detta för att NfS är ett religiöst och politiskt obundet nätverk, medan EfterKristus fokuserar på det kristna lärjungaskapet. Men för den som vill uppdatera sig om vad jag skriver och har skrivit i NfS-rollen är det bara att gå in här och kolla.

Kommentera

