Subjektiv tro är inte lösningen

Postat: 22 september, 2015 av olofedsinger i Insändare & Debatt

I dagens Dagen svarar jag på Peter Svärdsmyrs replik på min tidigare debattartikel om att bjuda motstånd mot avgudarna. En inte helt lätt text att bemöta, dels för att den i mitt tycke är lite svårt skriven, dels för att Svärdsmyr läser in/tillskriver mig ett antal saker som jag faktiskt inte har sagt. Nåja, sådana är ju spelreglerna i det offentliga rummet. Har som sagt gjort ett försök till svar, och du finner texten här.

Kommentera

