Händelserik vecka i enhetens tecken

Postat: 29 november, 2014 av olofedsinger i Guds rike

Det har varit en ovanligt händelserik vecka. Tisdag och onsdag tillbringade jag i Norge, där vi har jobbat med riktlinjerna för den lärjunga- och ledarskapssatsning som är på gång inom Norsk Luthersk Misjonssamband – och som jag sedan augusti har en deltidsanställning för att arbeta med. Känslan är att det kommer att bli riktigt riktigt bra!

I torsdags var jag sedan på ekumeniska centret i Alvik för att planera för en nationell ungdomsledarkonferens. Det är Salt, Pingst Ung, Equmenia, SAU och Frälsningsarmén som står tillsammans i arbetet, och konferensen går av stapeln i Linköping den 20-22 november 2015. Grymt spännande, naturligtvis – detta har ju aldrig hänt tidigare. Och även här känns det lovande med programinnehållet.

Sist men inte minst ägnade jag fredagen åt möte i (samt bil tur och retur till) Jönköping. Här var det mina vänner i ledningsgruppen för Jesus till Barnen – barnledarkonferensen 2015 – som träffades. Som alltid var det gott att mötas, och som så ofta förr var det en stark gudsnärvaro när vi tog tid i bön tillsammans. Det vilar en sådan välsignelse över denna konferens, och jag är så tacksam över att få vara med i arbetet! Dessutom är det en jättefin församlingsledning i Jönköping Pingst som vi nu fick tillfälle att prata med.

Sammantaget kan man väl säga att det har varit en vecka inte minst i enhetens tecken. På plats efter plats har vi fått komma samman från olika kristna rörelser och sammanhang, för att gemensamt både söka Gud och utrusta varandra för vår tjänst i Guds rike. Genom dessa möten påminns jag också om hur nära mitt eget hjärta denna kallelse ligger. Det är stort att få tänka Guds rike mer än att bara värna om och bygga på sitt eget!

Kommentera

